Tabellen sorteren en filteren in Excel

Tabellen sorteren en filteren in Excel

Het filteren en sorteren van gegevens in Microsoft Excel is een essentieel onderdeel van gegevensanalyse. Je kunt bijvoorbeeld een lijst met product voorraden van hoog naar laag samenstellen, of namen sorteren op alfabetische volgorde.

  1. Selecteer een cel in de kolom die je wilt sorteren.
  2. Ga naar het tabblad Gegevens in de groep Sorteren en filteren.
  3. Vervolgens heb je de optie om van A-Z (laag naar hoog) te sorteren of van Z-A (hoog naar laag).
  1. Selecteer een cel in de kolom die je wilt sorteren.
  2. Ga naar het tabblad Gegevens in de groep Sorteren en filteren.
  3. Vervolgens heb je de optie om van laag naar hoog (A-Z) of van hoog naar laag (Z-A) te sorteren.

Wanneer er gegevens aan een tabel worden toevoegt, worden er automatisch besturingselementen voor filteren aan de tabelkoppen toegevoegd.

Gegevensbereik in een tabel filteren

  1. Selecteer een cel in het bereik.
  2. Selecteer Gegevens > filter.
  3. Selecteer de kolomkoppijl in de tabel.
  4. Selecteer Getalfilters of Tekstfilters en klik vervolgens op een vergelijking, zoals Is gelijk aan.
  5. Voer de filtercriteria in en klik op OK.

Gegevens filteren in een tabel

  1. Klik op de kolompijl voor de kolom die je wilt filteren.
  2. Zet de knop (Alles selecteren) uit en klik de vakken aan die je wilt laten zien.
  3. Klik op OK

De kolomkoppijl verandert in een Pictogram van toegepast. Klik op de pictogram om het filter te wissen of te wijzigen.